Обитель цивилизатора

Всё на свете миф


Previous Entry Share Next Entry
Реалії ЗС України: позитивні та негативні нюанси. Частина 2
feldherrnhalle


В попередній частині я описав позитивні зміни в нашій армії. Настав час і негативних. Їх в рази більше, але розглядати такі проблеми, котрі можна описати декількома словами, я не буду (сюди входить "армійське долбойобство" та "похуїзм"). В даній коротенькій статті розгляну проблеми такої нової машини для ЗСУ як МАЗ, БТР-4 та декілька невеличких деталей. Розпочну з МАЗу. Частина перша - http://feldherrnhalle.livejournal.com/13522.html
Отже, першу таку броньовану автівку передав Порошенко військовим однієї з бригад ЗСУ ще в далекому 15-му році. Радості та оптимізму бійців не було меж. Але доволі швидко ця радість змінилася на абсолютне розчарування (як в мене щодо всього того, що відбувається в країні). Я попросив солдатів аби ті описали проблеми, котрі вони вбачають в даній автівці. Ось що вийшло:
- погана якість металу, доволі швидко все ржавіє;


Іржа.

- не прикритий паливний фільтр;
- не якісні шви зварювання;



Якість зварки.

- надто велика вага машини;
- надто висока висота машини;



Габарити машини.

- доволі легко грузне в болоті і часто перевертається на бік;
- бронекапсулу не відкинеш, якщо не заведеш мотор;
- машиною дуже трясе. Уявімо таку ситуацію: загрузилося в неї 8 бійців з амуніцією, взяли із собою СПГ-9/АГС і БК до нього/особистої зброї. Який буде результат? Приблизно ось такий, як на цьому відео - https://www.youtube.com/watch?v=0waYaOLOEaI Деякі солдати вже мали переломи. Але машини поступають до війська. Потрібно якось перекривати дефіцит автотехніки. А чи це якісний і розумний вихід використовувати машини з такими значними недоліками мабуть не дуже хвилює наших високопосадовців та лобістів деяких окремих компаній.



Жалить прямо в ціль. Мова піде про ЗРК "Оса-АКМ". Якщо я не помиляюся, то в Україні є два ЗРП на даних типах ППО - 1039 та 1129. Планують створити і третій ЗРП, котрий буде прикривати українсько-білоруський кордон. Далі йде буквально цитата офіцера котрий служить у військах ППО більше 20 років: якістю робіт по відновленню даних комплексів особовий склад задоволений. Але є величезна проблема - спеціалісти по ремонту даних ЗРК. По моїм джерелам, їх в Україні всього лиш троє (3!). Вже давно не стріляли, виросла ціна і запчастин нема. Хоч ракети давно своє відслужили, ніхто не наважується стріляти по БЛА росіян. Начальство порахувало і дійшло висновку, що такими темпами скоро закінчуться ракети. І хто буде охороняти артилерію? Екіпаж даного офіцера за 6 місяців збив 12(!!!) БЛА нашого противника в р-ні Станиці. Літали на відстані від 1,5 км до 3 км. Раніше ціна одної ракети була 7000 уо, зараз чомусь різко підняли її ціну до 56000 уо. Ніхто не хоче брати відповідальність на себе за пуски у верхніх ешелонах управління.

"Оса" 1039 ЗРП.

В жовтні якась чергова компанія хотіла впарити ЗСУ ще один обвішаний автомат. Видно для командування мало того відвертого лайна, котре робить "Форт". Що за фірма я не знаю, але на коробках писало "ati".

Черговий шлак.
Але на цей раз наші серйозніші поставилися до випробування. Випробовували температурою, пристрілювали автомат. На 7 автоматів дали два ящики за патронами (в ящику два цинка). На даному автоматі приклад від США, а цевье (не знаю як українською) єврейське. Спочатку вони поставили перехідники з ластівки на пікатіні, але воно закривало огляд на прицільну плану. Тобто прицільну планку видно, а що відбувається навколо - ні. Далі цитата бійця: "Под конец стрельб с 7 АК потеряли 4 крепежных винтов. Один с ручки и 3 с пощечника". Якісний автомат. Але був доволі хороший приклад МК3 з армортизацією та пістолетне руків'я МК2 котрі реально допомагали вести прицільніший вогонь. Далі було тестування на заводі "Маяк". Обвіс і цевье просто поплавилися. Кажуть, що було кумедно спостерігати як боєць вистрілює 10-й магазин на даному автоматі, а в нього під час стрільби деталі відвалються. Насправді тут нічого такого страшного і нема, але дані автомати хотіли впарити звичайній українській піхоті. Для чого простій піхоті такі дорогі автомати я не знаю. Але "Форт" вже свої пролобіював.



Результат тестування автомату.

Заграница нам поможет. Але питання, допомога прийде з Заходу чи Сходу (ну або Півночі, хто як любить називати наших "братів старших"). Недавно була новина про те, що наші там готові ставити зарубіжні двигуни на наші старі радянські БМП-1/2. Безумовно, нові європейські двигуни в рази кращі старих радянських, але ніхто не враховує, точніше не каже про те, що ЗСУ і живність, котра наповнює її, специфічна. Річ в тім, що закордонний двигун працювати лише тоді, коли в нього залити чисте топливо. А наші дуже часто розбавляють його із водою. Радянський двигун це стягує, європейській ні. Воно і не дивно. Робилося по людськи і для людей. Але явно не для наших. А тим часом з Європи приходять старі радянські двигуни на БМП з маркуванням ЄС. Звідки саме я не знаю. Тут 50 на 50: з однієї сторони погано, що ми змушені купувати те, чого б у нас повинно було бути вдосталь. А з іншої добре, адже ми знайшли вирішення проблеми.

Європейський двигун.

Також відносно недавно в Харкові передали техніку для ЗСУ. БТРи, КШМи, БРДМи і т.п. Все це подалося під соусом нової техніки ЗСУ. Але внесу деяку ясність в цей процес. В той день передали 4 БТР-80 котрі пішли в 80 дшбр. Річ в тім, що 1 з 4 БТРів вже був у 80-й бригаді. Вийшов з аеропорту 31 серпня 14-го, був в ремонті. А ще один БТР-80 був у складі рр 24 мбр і його в них забрали і передали десантникам. Тобто це не той випадок, коли техніку зняли з консервації, як це було, наприклад, з "Піонами". Показуха на найвищому рівні. Таких прикладів безліч. Вибрав один з багатьох: під час навчань в Житомирі бійцям однієї з бригад вручили міномети. Пройшло 3 тижні і бійці приїхали на якусь там передачу техніки і ці ж міномети їм вже вручив президент. Але це все дурниці. Річ в тім, що на дані БТР-80 поставили нові російські двигуни. Високі чини можуть кільки завгодно розповідати про те, що ми не ведемо торгівлі з РФ і що ми повністю або на 90% замінили російські комплектуючі. Але факт залишається фактом - ми торгуємо з країною проти котрої ведемо війну. Мені складно уявити звідки наші беруть деталі до комплексів С-300, котрі до війни повністю поступали з РФ. Хоча я переконаний, що ми і далі їх купуємо в Росії (через Білорусію, наприклад).


БРДМ-2 та БТР-80 перед передачою у війська. Миколаївський завод (доречі, він більше нагадує приміщення, де тримають худобу, ніж завод).

БТР-4. Розгляну дану машину на прикладі однієї військової частини нашої країни. Загальні проблемні питання. Найпоширені несправності в даних БТРів:
- потребує заміни щита водія, блоку КП;
- часто виходить з ладу муфта генератора, 1 лівий, 1 правий колісні редуктори, армотизатор;
- потребує заміни коробка передач;
- ремонт двигуна (заміна маховика, прогар поршня, лопатки нагнетателя);
- підтікання мастила з КП;
- не справність КП (ІДЧВ);
- потребує заміни коробка передач, радіатор трансмісії;
- потребує заміни стартер двигуна;
- руйнування 1-го мосту, карданного валу.


БТР-4 в посадці з "сучасними" ПТКР.

Щодо озброєння та усунення недоліків силами заводу. В пушці 3ТМ-1 виявлено такі недоліки, як заклинювання гільзи снаряду при стрільбі. Також в знаки дається відсутність боєприпасів для проведення навчальних стрільб. Не можливість буксирування БТР (відсутність тягачів типу КрАЗ, відсутність в комплектації жорстких зцепок), буксирування тросами не можливе. Не можливість ремонту машини та заправки стислим повітрям системи запуску двигуна в польових умовах (не передбачено за штатом БРЕМ-4 та МТОР). Пропоную переглянути вам ось таку таблицю:



Недоліки, які виявлені та усунені під час експлуатації:
- заміна пневмопружини двері водія - усунено ХКБМ;
- заміна армотизатора - усунено ХКБМ;
- заміна кардану рульової колонки - усунено ХКБМ;
- не справний стартер двигуна. Очікують спеціалістів з заводу;
- заміна коліс - усунено ХКБМ;
- проводиться заміна двигуна силами ХКБМ;
- поломка карданного валу - усунено ХКБМ;
- ремонт системи охолодження - усунено ХКБМ;
- поломка хрестовини карданного валу - усунено ХКБМ;
- 16 тріщин в корпусі - усунені виробником корпусу;
- заміна щита приборів водія - усунено ХКБМ.


Тепловізор в БТР-4.

Таким чином можна дійти до висновку, що БТР-4 доволі складна машина котру практично нереально відремонтувати в польових умовах. Єдиним правильним рішенням цієї проблеми буде відправити дану машину на завод. Так, в машини безліч проблем, але їх поступово вирішують. Аналогічно і з бронеавтомобілем "Дозор Б". Недавно бійці однієї бригади отримали дані броньовики і почали їх тестувати. Якщо коротко, то комроти спочатку не міг нарадуватися свому щастю, що в ч-ні нарешті нова бронетехніка. Але буквально за тиждень він вже просив їх забрати від них. Але ось на днях представники даної в/ч поїхали до Львова, де донесуть до розробників свої зауваження. З часом машину мають довести до розуму. Хочеться на це надіятися.

UPD
Буквально цитата: "В БТР-4 немає тепловізора, лише ЧОРНОБІЛА ВІДЕОКАМЕРА з широким кутом огляду і вузьким! З гарматою там проблеми пов'язані з неможливістю зробити нормальну пружину для відката гармати - швидко втрачає свої пружні властивості, від 500 до 700 пострілів зазвичай.
Для БТР-4Е (там де стоїть двигун 3ТД) є велика проблема, що двигун довго працювати на низьких обертах (нижче 1800) не може, бо інакше накопичуэться масло і воно починає заливати десантне відділення, періодично потрібно механіку-водію давати двигуну "просратись" доводячи оберти до 2000, для того щоб масло починало постачатися назад в систему.

Доповідь закінчив.



  • 1
Зрозуміло, дякую.

  • 1
?

Log in